Francia és olasz nyelvoktatás online
FRANCIA és OLASZ
nyelvoktatás
E-learning rendszerben

Az E-learning rendszerben való nyelvoktatás lényege az, hogy az oktatás-tanulás egy online kurzus vagy egyéb, nem kurzusba szedett online tananyagok alapján folyik. A tanuló egyedül tanul a rendelkezésére álló tananyagból, otthon, saját ritmusban. Erről szól az e-learning rendszerű oktatás mindenhol a világban.
Azonban a kurzusaim esetében az élő emberi kapcsolat és az élő monitorálás hozzáadott elemként és hozzáadott értékként van integrálva élő bevezetővel, egy konzultációs óraszámmal (ami igény szerint alakítható) és a monitoring rendszerem által generált visszacsatolással a tanuló(k) részére.
Hangos-képes szótárak az Olasz gasztronómiai szaknyelvi kurzushoz


1 perces videók
Olasz 1 perces videók
Francia 1 perces videók
FRANCIA és OLASZ
nyelvoktatás
blended learning rendszerben

-
Francia szóbeli kommunikáció fejlesztés - Exerce-toi à l'oral - ÚJ!
-
Francia Life Learning Live Practice (ingyenes, szintentartó tanulás)
-
Francia gazdasági Live Practice (Live Practice szaknyelv)
-
Olasz gasztro – az Olasz gasztronómiai szaknyelv Live practice gyakorlási modulja
-
Olasz fordítási gyakorlás – és szervezett találkozások anyanyelvűekkel - ingyenes az Olasz konyha blog portál tagjai részére
-
Olasz gazdasági Live Practice (Live Practice szaknyelv)
A blended learning rendszerben való francia és olasz nyelvoktatás alapelvei:
-
- a Flipped Classroom elve értelmében a tanuló megtanulja egyedül a tananyagot a rendelkezésre bocsátott anyagok alapján
-
- az elsajátított ismereteket begyakorolja „az osztályban”, ahol nem ismeretek előadása zajlik, hanem csakis gyakorlás, nyelvtanulás esetében szóbeli gyakorlás.
E két elv lehetővé teszi a nyelvóra idejét 100%-osan áktív tanulásra-gyakorlásra fordítani. Miközben a videóleckék, amelyek valójában nem mást, mint felvett előadások, narrációval ellátott prezentációk egy megosztott internetes tárhelyen elérhetők, visszanézhetők bármikor, bárhányszor. Ha ezt az elvet céges-szervezetes oktatásba-képzésbe kerül bevezetésre, nincs többé betegség miatti, hiányzás miatti lemaradás, a lemorzsolódás minimalizálható.
-
Az online kurzus elengethetetlen kísérője az online feladatsorok, amelyek annyi begyakorlási, ismeretek lefixálási lehetőséget jelentenek, hogy a tanórán nem szükséges elvégezni, átnézni, javítani egyéb házifeladatot. Az online feladatok úgy vannak beállítva, hogy a tanuló, a feladat végeztével azonnali visszacsatolást kap, így azonnal tanulhat a hibáiból és javíthat a saját teljesítményén.
-
Az elvégzett feladatokról a tanár rendelkezésemre állnak statisztikák, lekérdezések. A statisztikákat mentén ki tudom alakítani a következő begyakorolni szükséges elemeket. Az órára felkészülve nem kimerítő feladatjavítással tudok foglalkozni, hanem azon tanulók teljesítmény felmérésére, ami igazán értékes, mint például hangfile-ok hallgatása, amennyiben a feladat hangfelvétel formában kellett elvégezni, szabd fogalmazások elolvasása stb.
-
A tanórák professzionális, digitális taneszközökkel ellátott virtuális osztályteremben tartom.
Hogyan kell elképzelni az oktatást
VIRTUÁLIS OSZTÁLYTEREMBEN
Az online tanításhoz virtuális osztálytermet használok, ami lehetővé teszi nemcsak azt, hogy webkamerán keresztül halljuk és lássuk egymást, hanem azt is, hogy multimédiás anyagokat használva színes, dinamikus példákkal tudjuk a tanulási hatékonyságot növelni. Ennek a tanulási formának az egyik legnagyobb előnye, hogy az online tartott órát rögzítem, és a videó az órai anyaggal együtt a tanuló rendelkezésére áll, így ő bármikor vissza tudja nézni az órát, gyakorolni a kiejtést, vagy csak visszaidézni az elhangzottakat.
Milyen virtuális osztályteremben tanulni?
A videóban egy tanítványom, Réka, beszámol a tapasztalatairól
2015-2016-os Erasmus projekt online oktatás és vizsgáztatás virtuális osztályteremben
- pár videókockában -
Olaszországi vendéglátóipari szakmai gyakorlatra tanulnak olaszul tanulók különböző országrészről. A záróvizsga is online lett megtartva.