Blended-learning szolgáltatások

Mi is a Blended learning?

A blended learning típusú oktatás egyesíti magában a személyesen tartott órák és az e-learning oktatás előnyeit.

A Blended learning koncepciónk

Az ÁLTALUNK kidolgozott koncepció azt a fajta tanítást-tanulást jelenti, amikor a tanuló online felületeken tanul tanári irányításával és tanári órákon pedig GYAKOROL.

A GYKORLÓ ÓRÁKAT a tanár a monitoringból nyert, a tanulók teljesítményéről szóló mutatók alapján tervezi meg.

    100%-os
GYAKORLÁS
  • A személyesen tartott órák teljes hosszában az aktív gyakorlásé a főszerep

ELŐNYEI
  • A tanulók időt spórolnak: a tanulásra szánt idejük nagy részét nem órarend szerinti órákon töltik, hanem szabad tanulással: akkor, amikor nekik a legalkalmasabb - így a tanulás sokkal hatékonyabb

  • A megbízó pedig pénzt spórol, hiszen csak a személyesen megtartott órákért kifizetett tanári óradíjat kell költségnek tekinteni. Az ismeretek leadására fizetett összeg, vagyis a tananyag létrehozásáéert fizetett díjára befektetésként is lehet gondolni, amely nagyon hamar megtérül, hiszen a megbízó továbbértékesítheti az online tananyagokat: azok tulajdonjoga a rendelkezésre bocsátás pillanatában a megbízóra száll. A továbbértékesítés fogalma itt két értelemben értendő: egyrészt jövőbeli csoportok is tanulhat ugyanazon a tananyagon, másrészt szószerinti értelemben értékesítheti saját online kurzusaként.

SZERVEZD ÁT A CÉGED HAGYOMÁNYOS KIHELYEZETT NYELVTANFOLYAMAIT, KÉPZÉSEIT, TRÉNINGJEIT

BLENDED LEANINGRE!

A cégek/szervezetek számára kidolgozott blended learning-koncepció 2 alapelve
1. Tanári órák CSAK gyakorlásra

Rendszeresen, a cég által szabott kritériumoknak megfelelő gyakorisággal tanári órák kerülnek megszervezésre, amikor csak és kizárólag aktív szóbeli gyakorlásra, konzultációra van kihasználva az óra teljes idejét.

 

Az órát személyesen vagy igény szerint virtuális osztályteremben lehet megtartani   olvashatsz további információt, megtekinthetsz egy videót a virtuális osztályteremben tartott oktatásról-tanulásról. Egy tanítványom, Réka nyilatkozik az élményeiről

2. Tananyag elsajátítása egyénileg 

A tanulók a szabadóan megválasztott időpontban sajátítják el a tananyagot egyénileg, saját ritmusukban és szabadidejükben. A tananyag multimédiás kidolgozású, többségében videó-alapú. A leckék személyre szabottak, az adott csoport igényeinek megfelelően készülnek, 2 tanári óra között egy-egy leckét-egységet kell megtanulniuk.

Koncepciónk nyelvoktatásra 

FŐBB SZEMPONTOK

Tanári órák


a tanári óra ritkább, és 100%-osan aktív gyakorlásra fordítandó az óra ideje. Az óráról, ha virtuális térben folyik, videófelvétel készül. Ha tanteremben folyik egyéni megoldás lehetséges a tanóra rögzítésére (lásd Új lecke videóban videót a Schooltv Didaktika oldalon).




Flipped Classroom


A tanulók, Flipped Classroom elve értelemében, önállóan tanulnak saját ritmusukban és szabad választású időpontban, a tanultakat pedig a tanári órán gyakorolják be. A tananyag személyre szabott lehet arra a csoportra, ugyanakkor standardizálható is, így újrafelhasználhatóvá válhat




Online házifeladat


A házifeladat automatikus javítású, speciális szoftverrel kerül összeállításra, amely sokszínű feladatokra ad lehetőséget, skálázható a teljesítmény, ösztönző elemekkel gazdagítható. A rendszerünk által használt interaktív online feladatsorok előállítási programról további információkat ITT.




A tananyag személyre szabottnak, ugyanakkor újra felhasználható


Hogy számíthat személyre szabottnak, ugyanakkor újra felhasználhatónak ez a tananyag, vagy adott feladatsor?Vegyük például, hogy egy csoport éppen a múlt időt tanulja. Ekkor a tanár elkészíti a csoport szintjének és szókincsének megfelelő magyarázó és oktató-videót, melyet a csoport tagjai bármikor, bármennyiszer megnézhetnek, míg a saját ütemű tanulás zajlik. A csoport a következő, személyes órán, az otthon már elsajátított tudással és a többiekkel együtt gyakorolhatja a múlt időt. Ez a csoport továbbhalad a múlt időn, de a jövőben bármikor, amikor egy másik csoport a cégen belül ideér, az anyagok újra felhasználhatóak (ekkor már csak a személyes órákra kell költségként gondolni, hiszen a sharepoint-os anyagok már rendelkezésre állnak).The FAQ title can be adjusted in the settings tab of the App Settings. You can also remove the title by unchecking its checkbox in the settings tab.




Elérhetőség, rugalmasság


Az online megosztott videós leckék bármikor elérhetőek, a feladatok bármikor elvégezhetők, így biztos, hogy senki nem marad le a többiektől például egy betegség miatt: a kihagyott tananyagot bármikor lehet pótolni.




Videófelvétel az óráról


Az sem elhanyagolható pozitív tényező, hogy a kurzus anyagai egyéni gyakorlás céljából bármikor megtekinthetők, ha videós visszanézhetőek, beleértve a tanári órákat is. További részletek ITT




Csoport lemorzsolódás STOP


A fenti előnyők mellett az is releváns tényező, hogy ez az oktatási forma nagymértékben képes lefékezni a csoportok lemorzsolodását is, ami nyelvoktatásnál igen markáns tényező: egy kutatás azt mutatja, hogy a tanulók 98%-a azért morzsolódott le valamilyen csoportos nyevtanfolyamról, mert nem tudta visszapótolni az anyagot, ha már egyszer megtörtént, hogy elvesztette a fonalat.





A Blended learning rendszerben történő céges vagy céghez kihelyezett nyelvoktatás megtervezésének, megtervezéséhez tanácsadás lépései:

  • Igény felmérés, tananyag megtervezése (lehet adott nyelvkönyv), módszertani feldolgozás

  • Online tananyag és feladatsorok megtervezése, kivitelezésük ütemezése

  • Igény szerint egyedi tananyag megrendelése, kivitelezése 

  • Keretrendszer megtervezése: LMS rendszer vagy webalapú, vagy Office alapú: a keretrendszer kiválasztási kritériumokról                olvashatsz

  • Nyelvtanárok, oktatók, trénerek oktatása a tananyag létrehozására való szoftverek használatára, virtuális tanterem és digitális taneszkőzők használatára.

Koncepció tréningre, képzése

A nyelvoktatásnál leírt FŐBB SZEMPONTOK itt is érvényesek!

Hagyományos tréningek, képzések átszervezése blended learningre LÉPÉSEI

Igény felmérés


Képzési igény, szükséglet és képzési célok az adott cégnél/szervezetnél felmérése




Tananyag megtervezés


Ismeretanyag megtervezése, létező anyagok felülvizsgálata, szükség szerint anyagok vásárlása vagy megrendelése. Tekintsd meg a tananyag típusait, feladatsorok jellemzőit, további hasznos, tananyagok értékesítésére irányuló tippeket ITT




Módszertan kidolgozása


Módszertani koncepció kidolgozása képzésenként




Tananyag kivitelezésének megtervezése, ütemezése


Online tananyag és feladatsorok megtervezése, megrendelése, kivitelezésük ütemezése




LMS keretrendszer


Cégnél létező LMS rendszer teljesítményének felülvizsgálata, a céges céloknak megfelelő beállítások frissítése, tesztelése, javítása. Ha az adott cég nem rendelkezik LMS vagy egyéb keretrendszerrel, tanácsadás a kitűzött oktatási céloknak megfelelően keretrendszer típusra..

További információ arról, hogy milyen szempontok alapján kell keretrendszert kiválasztani ITT olvashatsz.




Tanterv, prototípus készítés


Tanterv elkészítése képzésenként az adott képzés módszertani elvei alapján, ahol lehetséges, prototípus kidolgozása




Oktatók képzése


Oktatóknak, trénereknek tartott oktatás a tananyag előállítására használandó szoftverek kezeléséről, valamint a virtuális tanterem és digitális taneszközök használatáról




Tesztelés, workshopok, konzultációk


Tesztelés, rendszeres workshopok, konzultációk





A Virtuális osztályterem

  • ·         Minden eszközről elérhető videókommunikációs applikáció
  • ·         Audió-videó-chat és többirányú képernyőmegosztás
  • ·         Videófelvétel a megtartott leckéről (konzultációról, beszélgetésről, vizsgáról, - ha a vizsgáztatás online kerül megszervezésre)
  • ·         Offline archiválási lehetőség MP4 formátumban
  • ·         Digitális taneszközök: fehér tábla, text és rajzeszközök, kiemelések, ábrák, tábla tartalma elmentése JPG file-ba
  • ·         Multimédiás tananyag használata: audió-videó-kép
  • ·         Előre szerkesztett tesztkérdések alapján rögtönzött, szinkronizált online tudásfelmérés, számonkérés a virtuális térben
Milyen virtuális osztályteremben tanulni?
A videóban egy tanítványom, Réka, beszámol a tapasztalatairól

A blended learning a legkorszerűbb, dinamikusabb, versenyképesebb, mai kor elvárásainak megfelelőbb típusú oktatás. Könnyen illeszkedik be a mai szűk időkeretekbe, a mai életstílusba.

Garancia és rendelkezésre álllás

Az blended leaning rendszerben tervezett képzés kigondolását, implementálását folyamatos konzultáció mellett végezzük, ezt követően egy éven át rendszeres workshopokat szervezünk. Multicsatornás, akár azonnali konzultációk is lehetségesek, megegyezés szerint.

A garanciát úgy vállaljuk, hogy 1 éven át rendelkezésre állást biztosítunk.

Minden általunk implementált modulhoz, digitális kompetenciához oktatást biztosítunk. Rendszeres workshopok alkalmából figyelmesen meghallgatunk mindet észrevételt, ennek függvényében és természetesen indokolt esetben, átalakítási munkába fogunk.

Kérdésed van? Írj nekem!

© 2017 Eu-Project Bt. 1081 Budapest, Bezerédi utca, 19; Adószám: HU25800474; Cg: 01-06-791333