Dávid Ilona vagyok, francia és olasz szakos nyelvtanár. 25 éve a nyelvtanítás minden formáját űztem, volt úgy is, hogy nyelviskolát hoztam létre az abban az időben éppen a piaci keresletnek megfelelő tanulási lehetőséget kínálva, és már több mint 15 éve csak speciális  vagy szaknyelvi kurzusokkal foglalkozom magántanárként.

Tel: +36 70 541 2962 

          Dávid Ilona vagyok, francia és olasz szakos nyelvtanár. A  25 éves nyelvtanári tapasztalatom azt mondatja velem, hogy a nyelvtudás kulcsa a GYAKORLÁS! Persze, ezzel semmi újat nem mondok, sőt, ezt mondja mindenki kivétel nélkül, aki alamikor valaha tapasztalhatta, hogy mennyire fontos a gyakorlás a tanulási folyamatokban, majd az elsajátított ismeretekaktívan tartásában.          

     

25 éve francia és olasz általános, 15 éve speciális vagy szaknyelvi (gazdasági, gasztronómiai) kurzusokkal foglalkozom, szaknyelvi (Corvinus, BGF-BGE, BME, Szenti István Egyetem intézményeknél letehető szaknyelvi vizsgákra készítettem fel többszáz tanulót), vagy Erasmus projektek keretein belül olasz gasztronómiai szaknyelvet tanítottam, illetve ebből saját online kurzust hoztam létre.

Régóta foglalkoztat nemcsak a nyelvgyakorlás minőségi lehetőség megteremtése, de a megtanult ismeretek begyakorlása, bővítése, elmélyítése általánosságban véve is, még hozzá úgy megvalósítva, hogy a mai kor elvárásaink válaszolva dinamikus, figyelemébresztő és figyelem szinten tartó legyen, megfelelő pedagógiai háttérrel és tudatósággal kigondolva.

Kizárólag online vagy vegyes tanítási-tanulási formában lehetséges mindez, multimédiás tananyag használatával és oktató-tanuló interakció biztosításával.

 

           És az is biztos, hogy célcsoporttól, szervezettől, oktatási formától, oktatási tárgytól függetlenül, időben, térben, hozzáférhetőségben, szükséges erőforrásokban, állandóan optimizált, frissített, aktuális technológiával kivitelezett oktatást vár el a mai tanuló.

 

          Ezeket a kritériumokat figyelembe véve, az e-learning és blended learning pedagógiája és módszertana kutatójaként az évek során kidolgozásra kerültek e-learning és blended learnigng saját adaptációk, amelyek közül azokat, amelyek általános iskolák és középiskolák számára vannak kidolgozva a Schooltv módszertana foglalja össze, a felnőttoktatás számára pedig a Live Practice nevű módszer. A Schooltv módszertan teljes leírását a Schooltv didaktika oldalon lehet olvasni.

A platformok és szoftverek kikutatása és megtanulása igazi szenvedéllyé vált, ugyanakkor nekem az inspirációt egy-egy adaptációra mindig a tanári gyakorlatom adja. Például az Exerce-toi à l’oral egy konkrét, Réka tanítványomnak tartott felkészítésből fakadt (az ONLINE OKTATÁS VIRTUÁLIS OSZTÁLYTEREMBEN lap alján található videóban nyilatkozik Réka az online tanulásáról), az alapelve pedig jelen van a Schooltv módszertanban is. 

 

              A segítségemre voltak az évek során olyan tudósok és kutatók, mint Dr. Seres György, Magyarország e-learning atyja, az MTA doktora, nyugállományú egyetemi docens, informatikai és távoktatási szakértő (http://drseres.com ), aki befogadott engem a PHD-sek csoportjába, lehetőséget adva nekem képbe kerülni az e-learning mindig aktuális kutatási eredményekkel és trendekkel.

Az egyik doktorándusza, Berecz Antónia, e-learning szakértő a közvetlen tanácsadóm az Cégek és szervezeteknek kínált E-learning és blended learning szolgáltatások tekintetében.

 

             Széles spektrumú digitális tanítási didaktika és eszköztár ismerete mellett dolgoztam ki a LIVE PRACTICE nyelvgyakorlási módszert is, blended learning rendszerben. Ennek az  ITALIAN LIVE PRACTICE,HUNGARIAN LIVE PRACTICE (olasz anyanyelvűeknek), a LIVE PRACTICE (gazdasági) Szaknyelv, a Olasz gasztro LIVE PRACTICE (az olasz gasztronómiai szaknyelv tanulóknak) és a Life Learning LIFE PRACTICE altípusai már elérhetők.

            Szintén blended learning alapelvű az Exerce-toi à l’oral módszer is.

    A LIVE PRACTICE alapelve az, hogy a tanárral töltött időt csak is gyakorlásra kell/érdemes fordítani, maga az ismeretek átadása számos féleképpen lehetséges, nem szükségszerű elv, hogy a drága tanári órákon történjen.

A gyakorlásnak is több formája lehet, nemcsak a tanári óra, hanem anyanyelvűekkel való találkozások, fordításgyakorlás haladóknak, monitorált online feladatmegoldás. Ezen módszerek közös nevezője az, hogy azon kívül, hogy színesek és dinamikusak, főleg az, hogy rugalmasan beépíthetők a mai életstílusba és mindenkinek az egyre szűkebb időkeretébe.

             Külön fejezetet nyitottam a szakmai életemben, amikor saját online kurzusokat kezdtem kidolgozni. Ami készen van a Schooltv’s online school oldalon található meg, valamint az Olasz gasztronómiai szaknyelvi 100%-osan online kurzusomról az Olasz konyha blogban (link) is található leírás. Ez a kurzus abból a szükségeltből született meg, hogy országos tanulócsoportot kellett felkészítenem olaszországi szakmai gyakorlatra Erasmus programok keretein belül. E felkészítés nem lett volna lehetséges másképpen, csak online. Azonban 2007-t írunk, amikor az Internethez való hozzáférés  gondot jelentett, hogy az eszközök használatáról és az akkori online kommunikáció nehézségekről ne is beszélve. A tanfolyam előregyártott, külön, némelyik, ahol lehetséges volt, off line változatra adaptált tananyag (2007-ben a mostani kurzus kezdeti változata) alapján zajlott, továbbá az abban az időben elérhető virtuális osztályteremben tartottam órát, a szótanulás szótanuló szoftver segítségével zajlott, a szódolgozatokat pedig későbbi Erasmus csoportoknál Zoom platformban kerültek megszervezésre (amit mai napig használom), úgy, hogy a rendszerem által monitorált módon 10 perc alatt megvoltunk vele, tanulóknak meglett rögtön a visszacsatolásuk, nekem, mint tanárnak a statisztikám. Az ilyen koncepcióban kidolgozott tananyaggal és tanítási-tanulási módszerekkel és eszközökkel időt, üres járatokat spóroltunk az effektív tanári órákból, amikor csakis aktív gyakorlásra tudtunk koncentrálni.

 

             A tevékenységemhez tartoznak és szintén nyelvgyakorlási célt szolgálnak a weblap Blog menüpont alatt szereplő 2 tevékenység is:

 

    - A FRANCIA és OLASZ nyelvtanuláshoz kapcsolódó „blogbejegyzések

1 perces francia videók és 1 perces olasz videók sorozatok, a You Tube csatornámon is nézhetők, ahol tematikus lejátszási listákba vannak szedve (imádok videókat készítni! 😊)

 

    - Az OLASZ KONYHA BLOG neves olasz konyhaművészeti szakértők hozzájárulásával és az Olasz Kultúrintézet közreműködésével jött létre. A Blog frissítései követésével értékes információkhoz juthat az olvasó, a nyelvtanuló. A Blog főküldetése az olasz konyhaművészetről szóló ismeretek kiterjesztése MAGYAR NYELVEN, de a portál egy nyelvtanulási platform is ugyanakkor, már annál a ténynél fogva is, hogy kétnyelvű: olasz és magyar! Az eredeti olasznyelvű cikkek folyamatosan fordításra kerülnek. A Blog az ITALIAN LIVE PRACTICE és a HUNGARIAN LIVE PRACTICE konkrét nyelvgyakorlási modulokkal van összekapcsolva, fordításgyakorlás és anyanyelvűekkel való találkozások (Blogtalálkozók) mellett.

Rólam írták:

A Gundel Károly Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Szakképző Iskola éveken keresztül dolgozott együtt a Leonardo da Vinci és az Erasmus + programok megvalósításában Dávid Ilonával és az Eu-Project-tel. Munkánk során több mint 50 tanuló számára tudtunk több hónapos olaszországi szakmai gyakorlatot biztosítani. A programok megvalósítása során Dávid Ilona koordináló, szervező, kapcsolattartó és nyelvoktató feladatokat látott el. Munkájában minden esetben a tanulók érdekeit tartotta szem előtt. Nagy odaadással, magas minőségben, energikusan és kreatívan oldotta meg feladatait. Különösen kiemelkedő eredményességgel kezelte a problémás, nehéz helyzeteket, eseteket, melyek megoldásában mindig aktívan és hatékonyan működött közre. Fejlesztési javaslatai, kreatív megoldásai a projekteket előre vitték, azok minden esetben a tanulók számára újabb hasznos területeket nyitottak meg.

Kóbor Zoltán


igazgató
Gundel Károly Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Szakképző Iskola

Referenciák
MNGSZ
MNGSZ
press to zoom
dobos iskola
dobos iskola
press to zoom
CCIU
CCIU
press to zoom
szolnoki kamara
szolnoki kamara
press to zoom
Gundel Iskola
Gundel Iskola
press to zoom
Metropolitan_Főiskola
Metropolitan_Főiskola
press to zoom
Bereviczky Iskola
Bereviczky Iskola
press to zoom
KCG Partners 1
KCG Partners 1
press to zoom
Ezek közül e-Learning oktatás
szolnoki kamara
szolnoki kamara
press to zoom
CCIU
CCIU
press to zoom
MNGSZ
MNGSZ
press to zoom
Bereviczky Iskola
Bereviczky Iskola
press to zoom
Írjon nekem!